شنبه, 02 تیر 1403 ساعت 10:57

خلبانان امارات چگونه سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند


پرواز هوشمندتر و حفظ تمرکز قوی برای به حداقل رساندن مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای از کاکپیت خلبان شروع می شود. امارات در سال 2016 اجرای «رویه‌های عملیاتی سبز» (عملیات سبز) را آغاز کرد و رویکردی چند جانبه را در پیش گرفت که به دنبال فرصت‌هایی برای کاهش مصرف سوخت در زمین و در حین پرواز است.
این ایرلاین قصد دارد تا حد امکان سوخت و آلایندگی غیرضروری سوخت را کاهش دهد، در حالی که تضمین می کند بالاترین استانداردهای ایمنی پذیرفته شده توسط امارات هرگز به خطر نمی افتد. در آخرین سال مالی عملیات سبز و سایر ابتکارات به امارات کمک کرد تا سوخت را بیش از 48000 تن و انتشار کربن را تا بیش از 151000 تن کاهش دهد.
کاپیتان حسن الحمادی، معاون ارشد عملیات پرواز بخش امارات گفت: ما به کار انجام شده در تیم عملیات پرواز و یاری خلبانان خود در کاهش قابل توجه مصرف سوخت و آلایندگی مفتخریم. این تنها از طریق نظم و انضباط جمعی، تعهد به شیوه‌های هوانوردی پایدار در کابین خلبان می‌توانست اتفاق بیفتد.
ما خلبانان خود را با جدیدترین ابزارها و برنامه‌های کاربردی برای نظارت و بررسی عملکرد پروازشان تجهیز کرده‌ایم و به آنها کمک می‌کنیم تا آگاهی خود را از نحوه تأثیر تکنیک‌های پرواز بر مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای بهبود بخشند. ما به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته و تسریع راه‌حل‌هایی که مزایای زیست‌محیطی بلندمدت به همراه دارند، ادامه خواهیم داد.
در ادامه مهمترین عناوین عملیات سبز آمده است:
سوخت اضافی اختیاری
بهینه سازی سرعت پرواز
کاهش فلپ فرود
رانش معکوس مفید
کاهش راندمان موتور در تاکسی
مسیرهای پروازی بهینه شده
فناوری و نوآوری - نبض پرواز
بهینه سازی مرکز ثقل
استفاده بهینه از APU
محاسبه آب آشامیدنی مورد نیاز

روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی
بازنشر با ذکر منبع بلا مانع است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
وبسایت : www.aira.ir
اینستاگرام : https://www.instagram.com/iranian.airlines
تلگرام : https://t.me/airanews
واتساپ:https://whatsapp.com/channel/0029VaQ2sQ4GU3BTSm3aZb2A

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…