شنبه, 12 خرداد 1403 ساعت 10:15

پیشبرد اولویت های استراتژیک هوانوردی در منطقه خاورمیانه


هفتمین نشست مدیران کل هوانوردی غیرنظامی در منطقه خاورمیانه (DGCA-MID/7) که از 19 تا 20 می 2024 در ریاض، عربستان سعودی برگزار شد، با تعهد مشترک برای پیشبرد اولویت های راهبردی هوانوردی در منطقه خاتمه یافت.
در این نشست مدیران ارشد حمل‌ونقل هوایی منطقه ، نمایندگان ارشد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و شرکای صنعتی گرد هم آمدند تا در مورد ابتکارات کلیدی و تلاش‌های مشترک با هدف تضمین پایداری و آینده انعطاف پذیر هوانوردی در خاورمیانه بحث و گفتگو کنند.
رئیس شورای ایکائو سالواتوره سیاکیتانو در سخنان افتتاحیه خود بر اهمیت همکاری های منطقه ای در رسیدگی به چالش های پیش روی صنعت هوانوردی تاکید کرد و گفت: منطقه خاورمیانه انعطاف پذیری و سازگاری قابل توجهی در مواجهه با چالش های جهانی از خود نشان داده است. با همکاری یکدیگر و استفاده از قدرت های جمعی خود، می توانیم آینده ای پایدار و مرفه را برای هوانوردی در منطقه و فراتر از آن تضمین کنیم.
اهداف استراتژیک و حوزه های اولویت دار
خوان کارلوس سالازار، دبیرکل ایکائو، در سخنرانی اصلی خود، اهداف استراتژیک کنونی و حوزه‌های تمرکز اولویت‌دار سازمان را با تاکید بر نیاز به تلاش‌های مشترک برای دستیابی به هدف بلندمدت جهانی (LTAG) انتشار کربن صفر خالص تا سال 2050، اهمیت سوخت‌های هوایی پایدار، فناوری‌های جدید و بهبودهای عملیاتی تشریح کرد.
سالازار بر اهمیت همکاری تاکید کرد و گفت: تقویت قابل توجه تعهد جمعی ما، چه از نظر سیاسی و چه از لحاظ مالی، به برنامه‌ها و جریان‌های کاری در هر یک از این حوزه‌های متمرکز، مستقیماً ما را قادر می‌سازد تا پیشرفت معنادار و ملموس را در منطقه خاورمیانه به پیش ببریم.
سایر اولویت‌های مورد بحث شامل اقداماتی برای تقویت امنیت سایبری هوانوردی، اجرای چارچوب اعتماد بر ایکائو، تقویت آمادگی منطقه‌ای در برابر بحران، تسهیل ادغام ورودی‌های جدید فضای هوایی و ادامه تکامل برنامه حسابرسی نظارت بر ایمنی جهانی (USOAP) و برنامه حسابرسی امنیت جهانی (USAP) بود.
همکاری و پشتیبانی اجرا

محمد ابوبکر فری، مدیر منطقه ای ایکائو در خاورمیانه، بر نقش حیاتی همکاری های منطقه ای تاکید کرد: دفتر منطقه ای نقشی اساسی در ارائه کمک به کشورها و هماهنگی واکنش به بحران ایفا می کند. ما عمیقا از مشارکت های داوطلبانه و اجرای آن قدردانی می کنیم.
رهبران ارشد ایکائو همچنین روحیه همکاری و احترام به اولویت‌بندی ایمنی را ستودند که نمونه آن رسیدگی سریع به چندین چالش عملیاتی مدیریت ترافیک هوایی (ATM) از طریق تیم‌های هماهنگی اضطراری MID (CCT) و پشتیبانی ارائه شده به کشورها برای توسعه و به‌روزرسانی است.
رشد آینده و تحول ایکائو
برای هدایت بخش هوانوردی در دوران نوآوری بی‌نظیر و فشارهای فزاینده آب و هوایی، ایکائو آخرین اقدامات را بر روی یک برنامه استراتژیک رویایی برای 2026-2050 و برنامه تجاری برای 2026-2028 انجام می‌دهد. این طرح‌ها برای حصول اطمینان از مناسب بودن سازمان برای حمایت از رشد ایمن و پایدار حمل‌ونقل هوایی در خاورمیانه و در سطح جهانی، که بر پایه‌ی قوی تاریخ 80 ساله‌اش استوار است، ضروری خواهد بود.
این نشست با تعهد مشترک بین همه شرکت کنندگان به کار با یکدیگر به منظور تضمین آینده ای پایدار و انعطاف پذیر برای هوانوردی در خاورمیانه و سراسر جهان به پایان رسید و میراث 80 سال خدمت ایکائو به جامعه جهانی هوانوردی را پیش برد.

روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی
بازنشر با ذکر منبع بلا مانع است.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
وبسایت : www.aira.ir
اینستاگرام : https://www.instagram.com/iranian.airlines
تلگرام : https://t.me/airanews
واتساپ:https://whatsapp.com/channel/0029VaQ2sQ4GU3BTSm3aZb2A

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…