شنبه, 23 دی 1402 ساعت 09:11

امسال بیش از 100 میلیارد دلار هواپیما به فروش می رسد


شرکت تجزیه و تحلیل داده های هوانوردی سیریوم تخمین زده که تقریباً 45200 هواپیمای مسافربری جدید بین سال های 2023 تا 2042 با ارزش تخمینی 3.2 تریلیون دلار تحویل داده خواهد شد. ایرباس و بوئینگ دو شرکت تجاری غالب باقی خواهند ماند و مجموعاً 89 درصد از این هواپیماهای جدید را تحویل خواهند داد.
از این 45200 فروند، تقریباً 71 درصد مدل‌های تک راهرو خواهند بود و 16 درصد دیگر را مدل‌های دو راهرو تشکیل می‌دهند. جت های منطقه ای 6 درصد و هواپیماهای توربوپراپ 5 درصد را تشکیل می دهند.
راب موریس از سیریوم تاکید کرد: افزایش سطح فعالیت سفارشات در سال 2023 نشان می دهد که چرخه رشد صنعت هواپیمایی در حال یهبود است. همچنین 2 درصد از این عدد به هواپیماهای باری اختصاص دارد. ضمنا پیش بینی می شود ظرفیت حمل بار در مقایسه با سال 2022 سالانه 4.1 درصد رشد کند.
از منظر منطقه‌ای، آسیا همچنان شاهد بالاترین رشد در خطوط هوایی سفارش‌ دهنده خواهد بود و پیش‌بینی می‌ شود چین بالاترین نرخ رشد ظرفیت مسافر (بیش از ۸ درصد) را داشته باشد. سیریوم می‌گوید: این باعث می‌شود که چین به بزرگ‌ترین کشور منطقه برای تحویل، با سهم 24 درصد و بالاتر از سایر کشورهای آسیا-اقیانوسیه قرار گیرد.
انتظار می‌رود خطوط هوایی آمریکای شمالی 20 درصد از این تحویل‌های جدید را به خود اختصاص دهند و پس از آن شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه با 7 درصد قرار دارند .

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…