دوشنبه, 26 ارديبهشت 1401 ساعت 10:20

کمبود نیروی کار در صنعت تعمیر و نگهداری


مشاوران الیور وایمن در آخرین نظرسنجی از اکو سیستم صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2023 شرایط بهتری بر این حوزه از صنعت هواپیمایی حاکم خواهد شد. پاسخ‌دهندگان نظرسنجی ابراز داشتند که سیاست دولتها در مورد همه گیری کووید مهمترین عامل تعیین کننده سرعت بهبود است.
مشاوران الیور وایمن پیش بینی می کنند که بازار صنعت تعمیر و نگهداری در بازه 2020 تا 2030 سیزده درصد کمتر از درآمد پیش از کووید یعنی 160 میلیارد دلار به دست آورند.
پاسخ دهندگان در این نظرسنجی کمبود تکنسین های تعمیر و نگهداری را بزرگترین چالش در آینده ذکر کردند. پس از کاهش نیروی کار در طول همه گیری، صنعت در تلاش است تا نیروی کار کاهش یافته را تامین کند .
پاسخ دهندگان، مدیریت هزینه نیروی کار به هزینه مواد را دومین چالش صنایع تعمیر و نگهداری خواندند. تغییرات در برنامه‌ها و استراتژی‌ ناوگان نیز سومین چالش پیش رو است، زیرا صنعت همچنان به ارزیابی اثرات بلندمدت همه‌گیری بر تقاضا ادامه می‌دهد و برای تبدیل ناوگان فعلی به هواپیماهایی مانند بوئینگ 737 مکس و ایرباس 32 نئو آماده می‌شود.
دو سوم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی نشان دادند که تامین نیروی کار به یک چالش تبدیل شده که این مشکل در آمریکای شمالی حادتر است. این نظرسنجی تورم قابل توجهی را در دو سال آینده پیش بینی می کند. بر این اساس هزینه مواد بیش از 5 درصد افزایش می یابد.
شرکتهای هواپیمایی برای کنترل هزینه‌ها، استفاده از موتورهای به اصطلاح سبز ، قطعات جایگزین و سوخت پایدار را اهرم‌های مهم برای بقای صنعت خواندند.

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…