چهارشنبه, 08 تیر 1401 ساعت 12:28

ممانعت روسیه از استخدام خلبانان خود در خطوط هوایی خارجی


روسیه اغلب از تأیید اعتبار خلبانان روس خودداری می‌کند. به عبارتی زمانی که یک شرکت هواپیمایی خارجی قصد دارد تا یک خلبان روس را استخدام کند ، آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه وی را تایید نمی کند.
مقامات روسی از یک تاکتیک ساده اما بسیار مؤثر برای جلوگیری از کارکردن خلبانان روس برای خطوط هوایی خارجی استفاده می کنند. آژانس حمل و نقل هوایی فدرال با استناد به نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی، از تایید جزئیات مربوط به مجوز و سوابق کاری خلبان خودداری می کند.
نتیجه این است که خلبانان روسی که سعی دارند برای خطوط هوایی خارجی پرواز کنند، اغلب خود را بیکار می یابند.
به نوشته روزنامه روسی کومرسانت، صدها خلبان اخراج شده یا بازنشسته اجباری به دلیل این تاکتیک نتوانسته اند شغلی در خارج از روسیه کسب کنند. آژانس حمل و نقل هوایی فدرال تا شش سال و در یک هنجار بین المللی اعتبار خلبانان را تأیید می کرد .
به گزارش کومرسانت، رئیس اتحادیه خدمه پرواز روسیه می گوید بین فوریه و ژوئن600 درخواست برای تأیید اعتبار از خطوط هوایی خارجی به آژانس حمل و نقل هوایی فدرال ارسال شده ، اما آژانس فقط 100 مورد را تأیید کرده است. بیشتر این درخواست ها از خطوط هوایی ویتنام، تایلند، کامبوج، مالزی و ترکیه می باشد.
تحریم‌های هوایی شرکتهای هواپیمایی روسیه به بسیاری از کشورها و کمبود خلبان در جهان، این موضوع را برجسته کرده است. اخراج های اخیر و بازنشستگی اجباری خلبانان در 65 سالگی به این معنی است که تعداد زیادی خلبان بیکار اما توانا در روسیه وجود دارد.
پشت بی میلی آژانس حمل و نقل هوایی فدرال برای تایید اعتبار خلبانان، فرمانی نیز از کرملین برای حفظ 100 میلیون مسافر سالانه به چشم می خورد. از طرفی استراتژی هوانوردی 2030 روسیه، یکی دیگر از پروژه های کرملین، با هدف خودکفایی صنعت هوانوردی روسیه و عدم وابستگی آن به کشورهای خارجی است.
دولت روسیه در حال حاضر به برخی از خطوط هوایی یارانه می دهد تا خلبانان را اخراج نکنند. کومرسانت گزارش می دهد که شرکت هواپیمایی اورال در ماه مه 1000 خلبان را کنار گذاشته بود اما دوباره آنها را به سر کار فراخوانده است.
اسمارت آویا نیز در حال جذب نیرو است و البته شرکت های هواپیمایی اس هفت و ایروفلوت نیز تا کنون هیچ کارمندی را کنار نگذاشته اند.
اما رئیس اتحادیه خدمه پرواز روسیه می‌گوید علیرغم اینکه برخی از خطوط هوایی خلبانان خود را در دفتر کارشان مشغول کرده، درآمدها در اثر تحریم ها کاهش یافته است. به عبارتی خلبانان ساعات کمتری پرواز می‌کنند و درآمدها معمولاً به ساعات پرواز مرتبط است.
کومرسانت تایید می کند علیرغم اینکه دولت روسیه به تعدادی از خطوط هوایی یارانه پرداخت می کند ولی شرکتهایی مانند رویال ایر بیش از 100 خلبان را اخراج کرده است. گروه شرکت‌های ولگا ، آتران و ایربریج کارگو نیز بخشی از خلبانان خود را تعدیل کرده اند.
هیچ کس واقعاً نمی داند که چند خلبان روسی شغل خود را به دلیل همه گیری و تحریم های اخیر از دست داده اند، اما این عدد به اندازه ای زیاد است که باعث نگرانی دولت شده است.

 

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…