سه شنبه, 06 خرداد 1399 ساعت 13:38

سونامی اخراج خلبانان در اروپا


انجمن خلبانان اروپا در سال 1991 تشکیل شد . این انجمن نماینده کاکپیت کرو در اتحادیه اروپا است و بیش از 40 هزار خلبان در اروپا را پشتیبانی می کند . این انجمن تازه ترین گزارش خود را به نگرانی از دست رفتن مشاغل خلبانی در اروپا اختصاص داده است . در ادامه خلاصه این گزارش را با هم می خوانیم :
بحران کروناویروس سبب شد تا اتحادیه اروپا با هدف محافظت از مشاغل و جلوگیری از بیکاری گسترده دست به کار شود و راهکارهای پیشگیرانه خود را اجرا کند ولی متاسفانه این راهکارها هنوز برای شاغلان حمل و نقل هوایی انجام نشده است .
هزاران نفر از خلبانان شاغل از کار خود اخراج شده اند و بعید به نظر می رسد که پس از بحران کرونا به کار خود بازگردند . اکثر خلبان ها اکنون از جیب می خورند ، پس انداز آنها در حال تبخیرشدن است ، چراکه مشکلات مضاعف شده و علاوه بر هزینه زندگی ، بسیاری از آنها مجبور به تمدید آموزشها و حفظ گواهینامه خلبانی خود هستند . البته به خرج خودشان !
شرکتهای هواپیمایی شروع به اخراج کارمندان در مقیاس گسترده کرده اند : بریتیش ایرویز 12هزار نفر ، لوفت هانزا 10 هزار نفر ، اس آ اس 7 هزار نفر ، نروژ ایرلاین 4 هزار نفر ، ویرجین آتلانتیک 3 هزار نفر ، رایان ایر 3 هزار نفر ، ویز ایر یک هزار نفر
انجمن خلبانان اروپا علیرغم نامه ها و ابتکارات درخواستی ، هنوز جواب روشنی از اتحادیه اروپا دریافت نکرده است . اگر اتحادیه اروپا فکر می کند که صرفه جویی در خطوط هوایی برابر با صرفه جویی در خدمه پروازی است ، سخت در اشتباه است . آمارها نشان می دهد که آسیب های وارد به حمل و نقل هوایی در پی رکود اقتصادی سال 2008 هنوز ترمیم نیافته است .
بد نیست بدانید که در آن بحران بیش از 3 هزار خلبان بیکار شدند . بسیاری از آنها مجبور به عقد قراردادهای غیر عادی شدند و بسیاری نیز به بازارهای چین و خاورمیانه روی آوردند . این ضرر هنوز در اروپا خود نمایی می کند و اکنون نیز اتحادیه اروپا هیچ کاری نمی کند .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…