دوشنبه, 28 مهر 1399 ساعت 16:48

رقبا مستقیم پرواز می کنند


در کنفرانس مجازی که دو روز پیش با عنوان رشد اقتصادی خطوط هوایی در لندن برگزار شد ، این پیام به گوش رسید که صنعت هوایی این بحران را تحمل خواهد کرد و قویتر از قبل ظاهر خواهد شد . بر اساس داده های بازار ، سفرهای تفریحی رو به بهبود است ولی روند سفرهای تجاری کند است . علت این امر دورکاری کارمندان و انجام آنلاین امور تجاری عنوان شده است .
اگرچه کارشناسان معتقدند که سفرهای تجاری نیز به دلیل ماهیت ذاتی آنها که رابطه واقعی را طلب می کند ، به زودی بهتر خواهد شد . بنابراین خطوط هوایی این شانس را دارند تا مسافران تجاری را در کوتاه ترین زمان به مقصد برسانند و سهم بازار خود را افزایش دهند . کارشناسان معتقدند که شرکت های هواپیمایی بزرگ با دارایی نقدی ، قادر به تعیین قیمت ها هستند و به همین جهت در امان می مانند .
شرکت هایی مانند دلتا ، یونایتد ، لوفت هانزا و آی.ای.جی تا مدتی به مسیرهای اصلی یارانه ای دولت پایبند خواند بود و دوباره اقدام به بازسازی خود خواهند کرد . شانس دیگر این خطوط هوایی بزرگ، روند رو به رشد آنها در پرواز مستقیم و نه پرواز از مراکز بزرگ است . امارات ایرلاینز نمونه موفق این چاره جویی با ناوگان ایرباس 380 خود بود . اگرچه بحران کرونا این روند را مختل کرد ولی امارات ایرلاینز می کوشد با ضعیف شدن رقبا سهم مجدد این بازار را به دست آورد .
کارشناسان باور دارند که بازار برای رشد انعطاف پذیر است ، چراکه نرخ بهره و اجاره پایین آمده و سرمایه گزاری در صنعت رو به رشد ، چشم انداز خوبی خواهد داشت . این روند در کنار عملیاتی شدن کارت های سلامت دیجیتال که از هفته گذشته به بازار آمد ، نوید روشنی است، مگر اینکه دولتها اقدامات قرنطینه را کاهش ندهند و به پشتیبانی سفر کمک نکنند .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…