دوشنبه, 28 مهر 1399 ساعت 16:45

احتمال بسیار ضعیف انتقال ویروس در هواپیما


مطالعه جدیدی که توسط وزارت دفاع آمریکا انجام شده ، خطر بسیار پایین انتقال ویروس در هواپیما را تأیید کرده است. وزارت دفاع با همکاری هواپیمایی یونایتد و با استفاده از هواپیماهای بوئینگ 777 و 767 این شرکت 300 آزمایش را طی شش ماه انجام داد. آنها دریافتند که خطر انتقال هنگام استفاده از ماسک 0.003٪ است و مسافران برای ابتلای احتمالی به هر ویروس ، باید 54 ساعت مداوم پرواز کنند.
این تحقیق که هفته گذشته منتشر شد ، نشان می دهد که با استفاده از ماسک ، انتقال ویروس در هواپیما وجود ندارد. اسکات کربی ، مدیر عامل یونایتد در سخنرانی ارائه نتایج گفت : " این آزمایشات ثابت می کند که هواپیما یک محیط کاملاً ایمن است. "
یافته های این مطالعه با یافته های سه شرکت بزرگ تولید کننده هواپیما یعنی بوئینگ ، ایرباس و امبرائر مطابقت دارد. هر كدام از آنها مطالعه مستقل خود را در زمينه انتقال ويروس انجام دادند و هر يك به نتيجه يكساني رسيدند ، هواپيما محل امني است.
در این تحقیق از سر مانکن برای آزمایش نحوه انتشار ذرات ویروسی در هواپیما استفاده شده است. این مانکن مجهز به یک مولد آئروسل بود که به محققان امکان شبیه سازی سرفه و تنفس را می داد. هر آزمایش انجام شده شامل رهاسازی 180 میلیون ذره ، معادل هزاران سرفه است.
سیصد تست در یک دوره شش ماهه انجام شد. هر آزمایش فرض می کرد که هواپیما کاملاً پر است و سنسورها در سایر صندلی ها چیدمان شد تا ببینند که چگونه ذرات سرفه گسترش می یابد.
نتایج این مطالعه نشان داد که در صندلی های بوئینگ 777 و 767 با ظرفیت 100٪ ، دوز عفونی کرونا برای انتقال به مسافران به 54 ساعت حضور مداوم در هواپیما نیاز دارد. و وقتی ماسک زده شود ، فقط 0.003٪ احتمال دارد مسافران پرواز در معرض کرونا قرار بگیرند .
این مطالعه برخی توصیه ها را ارائه داده است که بیشتر آنها در حال حاضر اجرا می شود. این موارد شامل سوار شدن مسافران در گروه های کوچک به هواپیما ، ماسک زدن داخل هواپیما و رعایت فاصله بین مسافران در جت وی ها است.

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…