شنبه, 09 اسفند 1399 ساعت 11:11

یاتا : در سال جاری خبری از سود نیست


تجزیه و تحلیل جدید یاتا نشان می دهد که صنعت هواپیمایی در سال 2021 نیز باید از جیب خرج کند و خبری از سود یا نقطه سر به سر نخواهد بود. یاتا در ماه نوامبر اعلام کرده بود که تراز خطوط هوایی در سه ماهه چهارم 2021 مثبت می شود اما اکنون انتظار نمی رود که تراز خطوط هوایی تا سال 2022 مثبت شود.

براساس این گزارش میزان سرمایه سوخت شده در سال 2021 بیش از 48میلیارد دلار پیش بینی شده بود ولی در برآورد جدید این عدد از 75 تا 95 میلیارد دلار خواهد بود. یاتا با توجه به محدودیت های شدید سفر و رزروهای پیش رو برای تابستان (ژوئیه-آگوست) که 78 درصد زیر سطح فوریه 2019 است، گزارش خود را بروز کرده است .

یاتا دو سناریو ارائه می دهد . سناریوی خوش بینانه این است که محدودیت سفر پس از واکسیناسیون جمعیت های آسیب پذیر در اقتصادهای توسعه یافته به تدریج برداشته شود . در این حالت تقاضای امسال 38 درصد از سطح 2019 خواهد بود و شرکت های هواپیمایی در طول سال 75 میلیارد دلار پول نقد از جیب خود می سوزانند.

سناریوی بدبینانه نیز این است که شرکت های هواپیمایی طی سال 95 میلیارد دلار می سوزانند. دلیل این امر حفظ محدودیت های سفر در طول سفرهای تابستانی از طرف دولت ها است. در این حالت ، تقاضای امسال فقط 33 درصد از سطح 2019 خواهد بود . یاتا در هر دو حالت سه ابتکار جهانی را حیاتی می داند : برنامه ریزی دقیق ، مدارک بهداشتی واکسن و آزمایش ، استانداردهای جهانی برای ثبت آزمایش ها و واکسن ها .
روابط عمومی انجمن شرکتهای هواپیمایی و هلیکوپتری

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…