چهارشنبه, 23 مهر 1399 ساعت 11:15

نقش مسیرهای هوایی در پیوند اعضا


استادیارهای دانشگاه جان هاپکینز و دانشگاه تگزاس دیروز گرد هم آمدند تا در باره اهمیت صنعت هواپیمایی و بهبود آن در روند حمل و نقل اعضای بدن برای پیوند صحبت کنند.
بیماری همه گیر کووید-19 صنعت هواپیمایی را فلج کرده است. تعداد مسافران بیش از دو سوم نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و شرکت های هواپیمایی بسیاری از پروازها را لغو کرده اند.
این امر برای مسافران ناامیدکننده است ، اما برای بیماران در لیست انتظار پیوند اعضا ، از دست دادن پروازها می تواند به قیمت از دست دادن کلیه یا قلب نجات دهنده باشد .
تحقیقات این گروه نشان می دهد که باز بودن هر مسیر پروازی برای پیوند اعضا بسیار ارزشمند است . آنها اظهار دارند که دولت و متخصصان بازرگانی باید اهیمت این موضوع را بیش از پیش درک کنند و تاثیرات ضعف در شبکه هواپیمایی را تحلیل کنند .
پیوند اعضا عملی حساس به زمان است. زمان بین برداشت اندام و پیوند آن تأثیر بسزایی در موفقیت یا از دست رفتن عضو دارد . برای مثال برای پیوند کلیه از اهدا کننده فوت شده ، حداکثر زمان مجاز بین 24 تا 36 ساعت است.
یک تحلیل تازه نشان می دهد که در طی همه گیری کووید-19 ، پروازهای عادی که برای حمل اندام های اهدا کننده در مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند ، 65 درصد کاهش یافته و زمان انتظار بین پروازها از 1.5 ساعت به 5 ساعت افزایش یافته است.
در حملات 11 سپتامبر نیز چنین اختلالی در صنعت هواپیمایی اتفاق افتاد و تقاضا برای سفرهای هوایی در پی این حملات بیش از 30 درصد کاهش یافت و تقریباً چهار سال طول کشید تا ظرفیت دوباره به سطح قبل از 11 سپتامبر بازگشت. چنین روند کندی ، تأثیر قابل توجه ای بر حمل و نقل هوایی پیوند اعضا دارد.
کارشناسان این تحقیق دریافتند که لغو هر مسیر هواپیمایی 8 درصد از تعداد اعضای پیوندی را کاهش می دهد .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…