دوشنبه, 15 اسفند 1401 ساعت 09:03

در زنجیره ارزش خطوط هوایی، یک انتقال بزرگ در حال وقوع است


در حال حاضر دو سیستم به صورت موازی در حال اجرا هستند:
اولی یک سیستم تاریخی رشد یافته است که صنعت برای چندین دهه به آن تکیه کرده، این سیستم هنوز قوی و ضروری است. این سیستم برای نسل قدیمی‌تری از کاربران فناوری ایجاد شده و با رابط‌های کاربری قدیمی و انعطاف‌پذیری محدود تعریف شده است.
برخی از اجزای این سیستم به دهه 1970 بازمی‌گردد، به همین دلیل امروزه کمتر کاربردی است و خطر احتمالی امنیت داده‌ها و قطعی فناوری اطلاعات را دارد. به‌علاوه، به‌روزرسانی یا جایگزینی این سیستم در زمان ظهور فناوری‌های جدیدتر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و به تلاش و منابع قابل توجهی برای عملکرد صحیح نیاز دارد. در نهایت، این سیستم قدیمی ممکن است نتواند با راه‌حل‌های نرم‌افزاری جدیدتر که شرکت‌های هواپیمایی برای رقابت در بازار امروز به آن نیاز دارند، ادغام شود.
دومی یک سیستم مدرن، پویا و سازگار است که آینده بهتری را برای خطوط هوایی و مسافران به طور یکسان فراهم می کند. این سیستم مدرن قابلیت استفاده، مقیاس پذیری و صرفه جویی در هزینه را در مقایسه با همتای قدیمی خود ارائه می دهد.
این سیستم بر روی نرم‌افزاری مدرن و بومی ابری اجرا می‌شود که می‌توانند به راحتی با سایر برنامه‌های تجاری ادغام شوند تا خطوط هوایی بتوانند بینش‌های بی‌درنگ درباره رفتار مشتری به دست آورند یا بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل داده‌محور تصمیم بگیرند.
دو روند اصلی این انتقال را پیش می‌برد
این سیستم جدید فقط به زیرساخت فناوری اطلاعات صنعت هواپیمایی اشاره نمی کند، همانطور که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت، توسط دو روند اساسی که به شدت در هم تنیده پیش می رود:
فن آوری های جدید به خطوط هوایی اجازه می دهد تا محصول خود را به روش های انعطاف پذیرتری ارائه دهند. NDC (New Distribution Capability)یکی از این روش ها است که ظرفیت بیشتری از طریق کانال های غیر مستقیم ایجاد می کند.
راه‌حل‌های نرم‌افزاری مدرن و بیشتری نیز وجود دارد که از علم ماشین لرنینیگ استفاده می‌کنند و تکنیک‌های بهتری را برای پیش‌بینی و ارائه تقاضا به مسافران امکان‌پذیر می‌سازد. برای مثال، شرکتی مانند هاپر، میلیاردها قیمت مرتبط با پروازهای گذشته را برای پیش‌بینی دقیق قیمت‌های آتی بلیت هواپیما تجزیه و تحلیل می‌کند.
تغییر نیازهای مشتری یکی دیگر از چالش های اصلی است. امروزه، مسافران انتظار دارند گزینه های جدیدی مانند توجه به جبران خسارات ناشی از آلودگی سوخت با یک کلیک در دسترس باشد.
خرده فروشی بلیت هواپیما در مقایسه با خرید کالا از پلتفرم های آنلاین قدیمی به نظر می‌رسد و این روند باید تغییر کند. این امر بر خطوط هوایی فشار می آورد تا تجربه بهتری برای مشتریان فراهم کنند. مسافر دیجیتال امروزی نیاز به سلف سرویس دیجیتال فوری دارد.
نسل جدید شرکت های فناوری
این روندها با هم منجر به رشد سریع اکوسیستم شرکت‌های فناوری سفر شده که بسیاری از آنها استارت‌آپ هستند و هدفشان مالکیت مصرف‌کننده نهایی از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی است.
اکثر این بازیکنان جدید از فناوری‌های دیجیتالی برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا خطوط هوایی را از سیستم‌های قدیمی جدا کنند. به طور کلی، این انتقال شتابان زنجیره ارزش خطوط هوایی جدید را شکل می دهد.
انتقال سیستم عمدتاً بر مشتری خطوط هوایی متمرکز است. نحوه ارائه، فروش و رزرو مجدد پروازها به شدت در حال تغییر است. نحوه به اشتراک گذاری داده ها در میان عوامل اصلی صنعت مانند خطوط هوایی و فرودگاه ها نیز به سرعت در حال تغییر است تا امکان سفر یکپارچه تر را فراهم کند.
خطوط هوایی برای ایجاد تغییر مردد هستند
صنعت هوانوردی دارای ریسک گریزی طبیعی است. با توجه به این موضوع، خطوط هوایی همچنان در مورد دور شدن کامل از سیستم قدیمی مردد هستند. این تصور غلط است که سیستم مذکور از آنجا که برای مدت طولانی وجود داشته ، ثبات بیشتری را فراهم می کند.
بازار خطوط هوایی مدت‌هاست که یک تجارت بسیار کم حاشیه بوده و بعید به نظر می‌رسد به این زودی تغییر کند ولی با افزایش تعداد مسافران هوایی در آینده و اختلالات غیرمنتظره‌ در فعالیت‌ خطوط هوایی سیستم های چابک تری مورد نیاز است.
پیشنهاد مناسب در زمان مناسب
این تغییر پارادایم به سمت «خرده‌فروشی خطوط هوایی آینده» در نهایت سیستم جدیدی را امکان‌پذیر می‌سازد که می‌توان آن را "پیشنهاد مناسب در زمان مناسب" توصیف کرد. در ادامه با یک مثال بیشتر توضیح می دهیم :
سیستم قدیمی: بلیت‌ هواپیما و افزونه‌های جانبی مانند بار اضافی، تغییر صندلی و غیره در یک یا دو نقطه تماس از پیش تعریف‌شده در طول سفر ارائه می‌گردید. مثلا هنگام رزرو بلیت و یا کانتر پذیرش. بهرحال گزینه های خرید محدود بود.
سیستم جدید: با استفاده از فناوری های جدید، بلیت هواپیما و خدمات جانبی را می‌توان با انعطاف‌پذیری بیشتری در طول سفر خریداری کرد تا مشمول رفاه بیشتر و هزینه کمتر شد.
چشم انداز آنچه که در راه است
مدیریت درآمد و تبدیل آن به مدیریت سفارش
توزیع ظرفیت خطوط هوایی و تبدیل آن از سنتی به مدرن
تبدیل فروش بیشتر به فروش بهتر
تبدیل ساختار شبکه در خطوط هوایی از چند وجهی به چند خطی
انعطاف پذیری در روش های پرداخت هزینه بلیت
کاهش اختلالات سفر از طریق راه‌حل‌های نرم‌افزاری مبتنی بر داده

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…