دوشنبه, 10 خرداد 1400 ساعت 11:54

تغییر تاکتیک برنامه های وفاداری مشتری


برنامه های وفاداری مشتری شرکت های هواپیمایی چیزی بیش از جمع شدن مایل ها است. تبلیغات خلاق ، مشارکت ، تفکر خارج از برنامه و فرصت های جدید برای مشتریان از جمله آنها است .
اتحادهای جهانی شرکت های هواپیمایی در تلاشند تا این رویکردهای جدید را به برنامه های وفاداری بین شرکای خود گسترش دهند. اغلب آنها بر یک قول استوارند که امتیازات مشتریان تا سال 2022 دست نخورده بماند تا وضعیت همه گیری آرام گیرد .
در کنار این تصمیم جمعی ، هر یک از اعضای اتحادهای جهانی نیز به راهکارهای فناورانه برای حفظ مشتریان خود چنگ زده اند ، از امکان رزرو با شرایط ویژه تا آپ های پرداخت که مسافران را ترغیب به خرید کند .
اعتماد سازی نیز بخش دیگری از این ابتکارات است . این گزینه با رویکرد اقدامات بهداشتی برای ارایه پروازی ایمن طراحی شده است . آپ های آزمایشگاه یاب و جستجوگرهای تعاملی برای محدودیت های سفر از این جمله اند .
برخی از برنامه های وفاداری خلاقیت بیشتری دارند. برای مثال همکاری با قهوه سازی استارباکس و تبدیل امتیاز به دریافت محصولات این برند در فرودگاه ها ، تبدیل امتیاز به انجام تست کوید19 در منزل ، تبدیل امتیاز به پرداخت قبض موبایل ، خرید از فروشگاه های زنجیره ای و شرکت در کنسرت های آنلاین از این دست هستند .
کارشناسان این تحول اعتقاد دارند که در گذشته ، برنامه های وفاداری فقط برای مسافران تجاری پر سفر طراحی می شد ولی در رویکرد جدید ، هدف ارایه برنامه ای متناسب با اوقات فراغت مسافران است . بنابراین برای دریافت آن نیازی نیست تا سالانه 100 بار پرواز کنید .
همین کارشناسان معتقدند که برنامه های وفاداری برای تحریک بازگشت سفرهای تجاری پیشرفت خوبی داشته و باید برای بازگشت سفرهای تفریحی نیز کمپین جداگانه ای طراحی کرد . از نظر تاریخی ، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد مسافران در نتیجه عضویت در برنامه وفاداری ، بیشتر سفر می کنند . در مقابل آنها سهم اعتبار کارت وفاداری خود را ارزشمند تر از مقدار اعتبار کارت خود می دانند .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…