یکشنبه, 19 ارديبهشت 1400 ساعت 11:49

هزینه آزمایش کرونا بهبود سفرهای هوایی را تهدید می کند


بحث در مورد هزینه بالای الزام به آزمایش کرونا برای مسافران هوایی همچنان ادامه دارد و شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها در بیانیه مشترکی هشدار دادند که سیاست اجباری برای انجام آزمایش PCR یک مانع بزرگ برای بهبود سفرهای هوایی است .
یاتا همچنین به دولت ها هشدار داده است که هزینه های بالای آزمایش کرونا می تواند مسافرت هوایی را از دسترس افراد و خانواده ها دور کند. به گفته یاتا ، برای تسهیل در راه اندازی مجدد و موثر سفرهای بین المللی ، آزمایش کرونا باید مقرون به صرفه ، موثر و در دسترس باشد.
بررسی های یاتا از هزینه های آزمایش PCR (آزمایشی که مورد نیاز بیشتر دولت ها است) در 16 کشور ، نشان می دهد فقط فرانسه طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی عمل کرده ، تا هزینه آزمایش مسافران را بپردازد. لازم به ذکر است که حداقل هزينه این آزمايش 90 دلار و حداكثر آن 208 دلار است.
ویلی والش ، دبیر کل یاتا هشدار داد که بازگشت تقاضای سفرهای بین المللی با در نظر گرفتن هزینه آزمایش PCR به خطر می افتد و بهبود آن را به طور چشمگیری کاهش می دهد. این تأثیر در سفرهای کوتاه (حداکثر 1100 کیلومتر) بیشتر خواهد بود .
در انگلیس نیز تلاش می شود مالیات بر ارزش افزوده را از همه آزمایشات کرونا که 20٪ قیمت را افزایش می دهد ، حذف کنند.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…