دوشنبه, 11 اسفند 1399 ساعت 19:45

پروازهای نوروزی در حد ضرورت انجام خواهد شد


مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به خبرنگار برنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌های نوروزی تدارک دیده‌اند.
او افزود: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تمامی پروازها دچار اختلال و بسیاری از پروازها لغو شد. در سال جاری شرکت‌های هواپیمایی در بخش داخلی آمادگی داشته تا برنامه ریزی‌ها را انجام دهند.
اسعدی سامانی ادامه داد: در صورت وجود تقاضا پروازهای فوق العاده برقرار می‌شود البته برای شرکت‌های هواپیمایی محدودیت‌ها تاکید شده است.
او تاکید کرد: امکان پذیرش مسافران کاهش یافته است. با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی پروازها در ایام نوروز انجام می‌شود. بر اساس توافقات در شرکت‌های هواپیمایی در راستای انجام تکالیف هیچ گونه افزایش قیمت در ایام نوروزی انجام نمی‌شود و بر اساس نرخ‌های اعلام شده شرکت‌های هواپیمایی بلیط به فروش می‌رسد. هیچ افزایش نرخی در ایام نوروز نداریم.
او درباره شرایط سفر مسافران خارجی به کشور و برعکس گفت: بر اساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا تا زمانی که وزارت بهداشت محدودیتی برای تردد در کشورهای خارجی نداشته باشد پروازهای بر اساس برنامه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
اسعدی سامانی درباره انجام تست کرونا برای مسافران افزود: ستاد کرونا محدودیت سفر به استان خوزستان را اعلام کرده است. شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند تا پروازهایشان را به استان خوزستان کاهش داده و تست پی سی آر را از مسافران مطالبه کنند.
او درباره وضعیت اخذ تست از مسافران در دیگر استان‌ها تاکید کرد: تاکنون محدودیتی برای سایر استان‌ها اعلام نشده و الزامی در زمینه اخذ پی سی آر ارائه نشده است.
اسعدی سامانی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که در سال گذشته بلیط افراد بدون کسر جریمه ابطال شد، اما امسال اگر مسافر بلیط بخرد در صورت لغو پرواز هزینه بلیط با کسر میزانی از مبلغ به فرد برگشت داده می‌شود. مسافران با آگاهی بلیط خریداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…