دوشنبه, 21 مهر 1399 ساعت 11:47

گذرنامه سلامت دیجیتال عملیاتی شد


"کامان پس" باید با بازگشت اطمینان به مسافران و دولتها شرایط سفرهای هوایی و مرزها را بهبود بخشد .
یونایتد ایرلاینز و کتی پاسفیک این هفته آزمایش گذرنامه سلامت دیجیتال را برای مسافران آغاز می کنند تا ضمن حفظ خصوصیات داده های سلامتی ، وضعیت تست کووید-19مسافران را با اطمینان ثبت کنند. این گذرنامه سلامت دیجیتال "کامان پس" نامیده می شود.
کامان پس بر اساس روشهای استاندارد، نتایج آزمایشگاه و سوابق واکسیناسیون را تأیید می کند و دولت ها را قادر می سازد معیارهای بهداشتی خود را برای مسافران تعیین و تأیید کنند. این آزمایشات با حضور داوطلبان منتخب در پروازهای لندن ، نیویورک ، هنگ کنگ و سنگاپور و با مشاهده مقامات دولتی انجام خواهد شد. استقرار این سامانه در مسیرهای آسیا ، آفریقا ، آمریکا ، اروپا و خاور میانه نیز برنامه ریزی شده است.
برای استفاده از کامان پس ، مسافران تست کووید-19را در یک آزمایشگاه معتبر انجام می دهند و نتایج را بر روی تلفن همراه خود بارگزاری می کنند. آنها سپس پرسشنامه غربالگری سلامت مورد نیاز کشور مقصد را تکمیل می کنند. با تکمیل نتایج آزمون و پرسشنامه ، کامان پس مطابقت مسافر با شرایط ورود به کشور مقصد را تأیید می کند و کد QR تولید می کند. این کد توسط کارکنان شرکت هواپیمایی و مقامات مرزی قابل اسکن است. کد QR برای کاربران فاقد دستگاه های همراه قابل چاپ است.
تا کنون نتایج آزمون کووید-19 اغلب در آزمایشگاههای ناشناخته و یا به زبانهای خارجی روی کاغذ چاپ شده که هیچ قالب استانداردی ندارد.
دکتر بردلی پرکینز ، رئیس پروژه کامان پس و رئیس سابق استراتژی و نوآوری در مرکز کنترل و پیشگیری بیماریهای ایالات متحده گفت : "با داده های بهداشت فردی معتبر ، کشورها می توانند الزامات غربالگری بهداشتی را با ظرافت بیشتری دنبال کنند." پرکینز اضافه کرد ، توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی به روشی قابل تأیید ، ایمن و محافظت از حریم خصوصی ، کلید باز شدن مرزها است .
کامان پس توسط مجمع جهانی اقتصاد و با همکاری ائتلاف گسترده ای از شرکای دولتی و خصوصی از جمله نمایندگان دولتی 37 کشور در شش قاره انجام می گیرد. هدف از این آزمایشات، اعتماد مسافران از انجام تست کووید-19قبل از عزیمت ، بارگزاری نتیجه در تلفن همراه و انطباق آن با الزامات ورود در فرودگاههای مبداء و مقصد است.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…