شنبه, 19 مهر 1399 ساعت 12:03

یاتا: بحران نقدینگی خطوط هوایی را تهدید می کند


انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داده است که صنعت حمل و نقل هوایی با وجود شروع مجدد فعالیت ، در نیمه دوم سال 2020 مبلغ 77 میلیارد دلار پول نقد (تقریباً 13 میلیارد دلار در ماه یا 300 هزار دلار در دقیقه) می سوزاند. بهبود آهسته در سفرهای هوایی باعث خواهد شد که صنعت هواپیمایی در سال 2021 به طور متوسط از 5 تا 6 میلیارد دلار در ماه ضرر کند .
یاتا مجدداً از دولتها خواسته است كه با اقدامات فوری ، از بدهی بیشتر شرکتهای هواپیمایی در طول فصل زمستان پیش رو جلوگیری كنند. دولت ها در سراسر جهان تا امروز ( 10 اکتبر 2020 ) 160 میلیارد دلار پشتیبانی از جمله کمک مستقیم ، یارانه دستمزد ، تخفیف مالیات و تخفیف سوخت برای شرکتهای هواپیمایی فراهم کرده اند.
یاتا اظهار می دارد : "ما از این حمایت ها که با هدف اطمینان از اینکه صنعت حمل و نقل هوایی زنده و آماده برای اتصال مجدد اقتصاد و حمایت از میلیون ها شغل در مسافرت و گردشگری است ، ممنون هستیم. اما بحران عمیق تر و طولانی تر از آن است که هر یک از ما تصور می کردیم. برنامه های پشتیبانی اولیه رو به اتمام است. امروز باید دوباره زنگ خطر را به صدا درآوریم. اگر این برنامه های پشتیبانی جایگزین یا تمدید نشوند ، عواقب آن برای صنعت در حال حاضر بسیار وحشتناک خواهد بود. "
"کمک های نقدی که در فصل تابستان صورت گرفت ، به پشتیبانی خطوط هوایی در ماههای زمستان کمک نمی کند. متأسفانه ، بهار و تابستان فاجعه بار امسال هیچ مرحمی فراهم نکرد. در واقع ، شرکت های هواپیمایی بدون داشتن هیچ برنامه زمانی دولت ها برای بازگشایی مرزهای بدون قرنطینه های باز هم کار نکردند . ما نمی توانیم به درآمد ناچیز در فصل تعطیلات پایان سال اعتماد کنیم تا کمی پول برای بهار پس انداز کنیم. "
یاتا تخمین می زند که علی رغم کاهش50 درصدی هزینه های جاری در سه ماهه دوم 51 میلیارد دلار پول نقد داشته است . زیرا درآمد تقریباً 80 درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است. شرکت های هواپیمایی اقدامات گسترده ای را برای کاهش هزینه ها انجام داده اند. این شامل پارک هزاران هواپیما ، قطع مسیرها و هرگونه هزینه غیر واجب و اخراج صدها هزار کارمند باتجربه و فداکار است.
"حمایت دولت از کل صنعت لازم است. این تأثیر به کل زنجیره ارزش سفر از جمله شرکای فرودگاهی و ناوبری هوایی نیز وابسته است . عدم حمایت دولت باعث افزایش بحران برای 10٪ فعالان اقتصادی جهانی خواهد شد که با سفر و گردشگری مرتبط هستند. "
طبق آخرین آمارهای گروه اقدام حمل و نقل هوایی ، رکود شدید امسال 4.8 میلیون شغل را در کل بخش هواپیمایی تهدید می کند. از آنجا که هر شغل هواپیمایی از بسیاری مشاغل دیگر در اقتصاد گسترده تر پشتیبانی می کند ، تأثیر جهانی آن یعنی از دست دادن 46 میلیون شغل و 1.8 تریلیون دلار پول نقد .

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…