دوشنبه, 13 مرداد 1399 ساعت 17:08

آیا موتورهای برقی جایگزین موتورهای توربینی خواهد شد ؟


حضور پیشرانه های برقی در صنعت هوایی روز به روز گسترش می یابد . بی شک این پیشرانه ها در ابتدای راه هستند و تا تجاری سازی فاصله دارند . کارشناسان مزیت هایی برای پیشرانه های برقی برمی شمارند که از آن جمله می توان به سروصدای کمتر ، ساده سازی اجزا و کارآیی بیشتر اشاره کرد .
درایورهای برقی در مقایسه با توربوفن های بزرگ با 55 درصد راندمان و توربوفن های کوچک با 35 درصد راندمان ، بیش از 90 درصد راندمان دارند . مزیت دیگر پیشرانه های برقی مقیاس پذیری است . به بیان دیگر اگر به جای یک موتور بزرگ از چندین موتور کوچک استفاده شود ، عملکرد آن تغییر نمی کند . پیشرانه های توربینی این مزیت را ندارند .
اما بزرگترین چالش در پیشرانه های برقی ، ذخیره انرژی است . به همین دلیل پیشرانه های برقی برای تاکسی های هوایی با برد کوتاه با استقامت یک ساعت پرواز توصیه می شوند . کارشناسان شیمی و ابررسانه ها در تلاشند تا با ایجاد روش های جدید ذخیره انرژی ، به تجاری سازی این پیشرانه ها کمک کنند .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…