یکشنبه, 25 اسفند 1398 ساعت 13:44

توقف پروازها به قشم از 27 اسفند


مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این گفته که برخی از مسافران حمل و نقل هوایی در ابطال بلیت خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند، اظهار داشت: بلیت‌هایی که پیش از 5 اسفند خریداری شده است، مشمول قانون ابطال بدون جریمه است و مسافران اگر 12 تا 24 ساعت پیش از پرواز نسبت به ابطال بلیت اقدام کنند، جریمه نمی‌شوند، اما بلیت‌هایی که پس از 5 اسفند امسال تهیه شده است، برای ابطال مشمول قانون جریمه می‌شوند.
وی گفت:‌ حجم استرداد بلیت‌ها بسیار زیاد است و شرکت‌های هواپیمایی دچار کمبود نقدینگی شده‌اند و به همین دلیل ممکن است در پرداخت پول مسافران با مشکلاتی مواجه شوند، اما برخی شرکت‌های هواپیمایی در این راستا تلاش کردند، از مسافران خود مهلت بگیرند تا در موعد مقرر پول بلیت را به آنها برگردانند و مسافران مطمئن باشند پول بلیت به آنها برمی‌گردد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: شرایط ویژه و خاص است. این اتفاق به طور ناگهانی رخ داد (شیوع ویروس کرونا) و همه شرکت‌های هواپیمای، هتل‌ها و تورها و در کل اقتصاد کشور از این قضیه متاثر شده‌اند. در این راستا باید با درک متقابل و همکاری یکدیگر تا رفع بحران مردم با یکدیگر همکاری کنند.
اسعدی‌سامانی گفت: شرکت‌های هواپیمای تلاش کردند تا آنجا که می‌توانند پول مسافر را برگردانند. رقم زیادی پرداخت شده است و برخی شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر پول مسافر را برمی‌گردانند، اما از مردم می‌خواهیم به شرکت‌ها مهلت دهند و مطمئن باشند پول آنها برمی‌گردد.
* خسارت شرکت‌های هواپیمایی بابت ابطال پروازها به 3 هزار میلیارد تومان رسید
وی افزود: همان طور که گفتیم به هر حال اقتصاد کشورها از بیماری کرونا تاثیر منفی دیده است. در موضوع پروازها و شرکت‌های هواپیمایی هم طبق برآورد ما تا 15 فروردین زیان شرکت‌های هواپیمایی بیش از 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
* توقف پروازها به قشم از 27 اسفند
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد:‌ روز گذشته سازمان منطقه آزاد قشم نامه‌ای به سازمان هواپیمای کشوری و شرکت‌های هواپیمای نوشت مبنی بر اینکه پروازها به جزیره قشم از 27 اسفند امسال متوقف می‌شود.
اسعدی‌سامانی اضافه کرد: به هر حال با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد مردم در خانه بمانند و از انجام سفر خودداری کنند.

 

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…