شنبه, 20 دی 1399 ساعت 19:49

یاتا: بهبود تقاضای مسافران در ماه نوامبر متوقف شد



انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی ( یاتا ) اعلام کرد که بهبود تقاضای سفرهای هوایی که در تابستان نیمکره شمالی در حال کند شدن بود ، در نوامبر سال 2020 متوقف شد.
درآمد مسافر به کیلومتر (RPK) 70.3٪ نسبت به نوامبر 2019 کاهش داشت. این شاخص برای نوامبر 58.6٪ کمتر از سطح سال گذشته بود و البته شاخص بار نیز 23 درصد کاهش یافت و به 58٪ رسید .
تقاضای مسافران بین المللی در ماه نوامبر 88.3 درصد کمتر از نوامبر 2019 بود . کارشناسان ، اروپا را عامل اصلی این رکود می دانند چراکه قفل های جدیدی بر تقاضای سفر زدند . بهبود تقاضای سفرهای داخلی نیز متوقف شد و ترافیک داخلی در ماه نوامبر 41 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت .
مدیر كل یاتا گفت: بهبود نسبی تقاضای سفرهای هوایی در ماه نوامبر متوقف شد. به این دلیل که دولتها با محدودیت های شدیدتر سفر و اقدامات قرنطینه به میدان آمدند. واکسن راه حل طولانی مدت است و آزمایش قبل سفر بهترین راهی است که برای بهبود اقتصادی ایرلاین ها به ذهن می رسد.
میزان ترافیک خطوط هوایی آسیا و اقیانوسیه در ماه نوامبر 95٪ نسبت به سال قبل کاهش یافته و برای پنجمین ماه متوالی از شیب شدید افت ترافیک رنج می برد. شرکت های هواپیمایی اروپایی در ماه نوامبر نسبت به یک سال قبل 87 درصد کاهش ترافیک داشته اند .
شرکت های هواپیمایی خاورمیانه نیز در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 86٪ کاهش داشتند و البته ایرلاین های آمریکای شمالی نیز در ماه نوامبر 83٪ و خطوط هوایی آمریکای لاتین 78.6٪ کاهش ترافیک را تجربه کردند .

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…