پنج شنبه, 13 دی 1397 ساعت 22:13

انتقادات تشکل‌های حوزه حمل‌ونقل 

 
در نشست تشکل‌های حوزه حمل‌ونقل و گردشگری با هیات رئیسه اتاق ایران ارائه خدمات دولتی به این حوزه با قیمت‌های بالا مورد انتقاد قرار گرفت. آن‌ها معتقدند دولت نباید در بندرها، گمرک‌ها، جاده‌ها و فرودگاه‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند، خدمات خود را با قیمت‌های گزاف ارائه دهد.
تشکل‌های حوزه حمل‌ونقل و گردشگری طی نشستی با اعضای هیات رئیسه اتاق ایران به تشریح مشکلات و چالش‌های پیش روی این بخش از اقتصاد پرداختند. نرخ بالای تسعیر ارز برای خدمات بندری و سوخت کشتی‌ها، بی‌توجهی مسئولان دولتی به نظرات بخش خصوصی، قدیمی بودن جاده‌ها و ناوگان حمل‌ونقل و عدم درک درست از حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان اصلی‌ترین مشکلات موجود مطرح شد.
فعالان حوزه حمل‌ونقل از ارائه خدمات دولتی به این حوزه با قیمت‌های بالا انتقاد داشتند. آن‌ها معتقد بودند دولت نباید در بندرها، گمرک‌ها، جاده‌ها و فرودگاه‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند، خدمات خود را با این قیمت‌های گزاف ارائه دهد. فعالان حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور نیز با توجه به تحریم‌ها از وجود مشکلات و قوانین دست و پاگیر انتقاد کردند.
تلاش شهرداری‌ها برای دریافت عوارضی که طبق مقررات نباید دریافت شوند، جریمه‌های سنگین شرکت‌های هواپیمایی به دلیل پرداخت نکردن همین عوارض و نبود هیچ‌گونه نگاه حمایتی به این بخش با وجود محدودیت‌های پروازی اعمال شده برای این شرکت‌ها در سطح بین‌المللی ، مشکلات ارزی شرکتهای هواپیمایی و تشدید تحریمها و وجود قوانین دست و پا گیر در صنعت برای پایدار نگه داشتن صنعت حمل و نقل ، مواردی بودند که از سوی کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی مورد توجه قرار گرفت.
مقصود اسعدی سامانی، دبیر این انجمن نیز به در دسترس نبودن امکانات فنی صنعت هوایی اشاره کرد و گفت: شوک تحریم‌ها و شوک ارزی، دو مسئله‌ای بودند که به طور هم‌زمان، فشارهای سنگینی بر پیکره صنایع کشور وارد کردند.

اخبار هواپیمایی

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…